Tedarikçi Aydınlatma Metni. 27 Nisan 2021, 13:59
TEDARİKÇİ AYDINLATMA METNİ
1 – VERİ SORUMLUSUNUN KİMLİĞİ HAKKINDA
Afşin Belediye Başkanlığı (Bundan böyle “Belediye” olarak anılacaktır.) olarak, 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (‘Kanun’) kapsamında, Veri Sorumlusu sıfatıyla, hazırladığımız işbu ‘Aydınlatma Metni’ ile Tedarikçilerimize, Kanun’da yer alan “Veri Sorumlusunun Aydınlatma Yükümlülüğü” başlıklı 10. ve “İlgili Kişinin Hakları” başlıklı 11. maddesi çerçevesinde; hangi amaçla kişisel verilerin işleneceği, işlenen kişisel verilerin toplanma yöntemi ve hukuki sebebi ve Kanun’un 11. maddesinde sayılan diğer haklarla ilgili olarak bilgi vermekteyiz. Tedarikçilere ait kişisel veriler, Kanun uyarınca, “veri sorumlusu” sıfatıyla Belediyemiz tarafından aşağıda belirtildiği kapsamda işlenebilecek ve aktarılabilecektir.
2- İŞLENEN KİŞİSEL VERİLER
Belediye, tedarik süreçleri kapsamında aşağıdaki kişisel verileri işlemektedir:
- Kimlik Verisi : Ad- Soyad, İmza, Plaka No, TC Kimlik No
- İletişim Verisi : Telefon Numarası
- Özlük Verisi: İhale Dosyası, İmar Durum Belgesi, Mimari Projesi, Katlı Bina Aplikasyon Krokisi, Zemin Etüt Raporu, Etüt Raporu, Taahhütname, Kimlik Fotokopisi, Diploma Fotokopisi, Büro Teescil Belgesi, Vergi Levhası, Yapı Denetim Belgeleri, Sözleşme, İmza Sirküsü, Sigorta Kayıt Belgesi,
- Finansal Veri : Fatura, Çek-Senet Bilgileri, Banka Hesap Bilgisi
- Mesleki Deneyim: Unvan
- Fiziksel Mekan Güvenliği : Belediye Lokasyonlarındaki Güvenlik Kamera Görüntüleri, Video Kaydı, Fotoğraf
- Hukuki İşlem : Dava Dosyaları
3- KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMACI
Belediyemiz tarafından, Belediye faaliyetleri dolayısıyla Rekabetin Korunması Hakkındaki Kanun, Vergi Kanunları gibi Belediyemizin tabi olduğu Rekabet Hukuku ve Vergi Mevzuatı çerçevesinde Rekabet Kurumu, Gelir İdaresi Başkanlığı ve diğer benzeri ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının düzenlemeleri ve gerekse akdettiğimiz sözleşmelere taraf olunması, sözleşmenin ifası nedenleri ile sözlü, yazılı ya da elektronik nitelikteki kişisel veriler toplanmakta ve işlenmektedir. Bu kişisel veriler, Belediyemizin faaliyet konuları ile ilgili hizmetleri sunabilmek ve hizmetlerin kalitesini arttırabilmek, Belediyemizin üretim, depolama, satış, pazarlama ve dağıtım gibi faaliyetlerini yerine getirebilmek ve yine Türk Ticaret Kanunu, Vergi Usul Kanunu, Kurumlar Vergisi Kanunu ve benzeri gibi çeşitli yasalardan kaynaklanan bilgi saklama, raporlama, bilgilendirme gibi yükümlülükleri yerine getirmek amacıyla işlenecek ve saklanacaktır. Bunlara ilaveten, kişisel veriler, Belediyemizin nihai noktada müşteri memnuniyeti esası çerçevesinde yürütmekte olduğu tüm ticari ve sınai faaliyetlerinde ürün ve hizmet kalitesini arttırabilmesi amacıyla, tüm satın alma ve tedarikçi portföyü oluşturma süreçlerinden başlayarak, tedarikçi değerlendirme ve satın alma uygulamalarına yönelik tedarik zinciri ve satın alma yönetimi çerçevesindeki çalışmalar, Belediyemizin ticari ve iş stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması ile Belediyemizin insan kaynakları politikalarının yürütülmesinin temini amaçları çerçevesi kapsamında da kullanılabilecektir. Kişisel veriler, açık rıza bulunmadığı sürece, yukarıda yazılı bulunan amaçlar dışında kullanılmayacak olup, yasal yükümlülükler ve resmi kurum ve kuruluşlar dışında üçüncü şahıslarla paylaşılmayacak ya da bunlara aktarılmayacaktır. Tüm bu süreçte, kişisel veriler, Kanun’un 5. Ve 6. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları dahilinde işlenecektir. Bu amaçlar;
- Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- Yetenek / Kariyer Gelişimi Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- Hukuki Süreçlerin Yürütülmesi,
- Acil Durum Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
- İş Sağlığı / Güvenliği Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- Hukuki Süreçlerin Yürütülmesi,
- Tedarik Zinciri Yönetimi Süreçlerinin Yürütülmesi
- Taşınır Ve Taşınmaz Mal Ve Kaynakların Güvenliği,
- Lojistik Faaliyetlerinin Yürütülmesi
- Reklam / Kampanya / Promosyon Süreçlerinin Yürütülmesi,
- Yapı Denetim Süreci Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- İmar ve Şehircilik Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi/Denetimi
- Yetkili Kişi, Kurum Ve Kuruluşlara Bilgi Verilmesi,
- Faaliyetlerin Mevzuata Uygun Yürütülmesi,
- İş Faaliyetlerinin Yürütülmesi/Denetimi,
- Mal/Hizmet Satın Alım Süreçlerinin Yürütülmesi
- Mali Hizmetler Faaliyetlerinin Yürütülmesi
- Finans Ve Muhasebe İşlerinin Yürütülmesi,
- İletişim Faaliyetlerinin Yürütülmesi,
- Mal/Hizmet Satış Süreçlerinin Yürütülmesi
- Hukuk İşlerinin Takibi ve Yürütülmesi faaliyetlerinden oluşmaktadır.
4- KİŞİSEL VERİLERİN AKTARILMASI VE AKTARILMA AMACI
Toplanan kişisel veriler, işbu Aydınlatma Metni’nin 3. maddesinde açıklanan amaçlar çerçevesinde; hizmetlerinden faydalanılan veya iş birliği içerisinde olunan, yurt içindeki bankalara, gerekmesi halinde yetkili kamu, kurum ve kuruluşlara aktarılabilecektir.
5- KİŞİSEL VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ ve HUKUKİ SEBEBİ
Kişisel veriler, Belediyemiz tarafından yürürlükteki mevzuata uygun bir şekilde yazılı, sözlü ve elektronik ortamda satın alma ve tedarik zinciri yönetiminden sorumlu uzman ve yönetici çalışanlarımız, teknik ekipte bu konuyla görevlendirilmiş ve yetkilendirilmiş uzmanlarımız, insan kaynakları ve personel yönetimi uygulamalarından sorumlu uzman ve yöneticilerimiz, iş ortaklarımız ve Belediye ile sözleşme ilişkisi bulunan ve bu nitelikteki görevle yetkilendirilmiş olan çeşitli kanallar aracılığıyla toplanabilir. Kişisel veriler, ticari faaliyetlerimizi yürütmek ve Belediyemiz faaliyetlerinin sürekliliğini sağlamak amacıyla gerçekleştirdiğimiz çalışmaların dayandığı farklı hukuki nedenlerle toplanmaktadır. Bu hukuki nedenler çeşitli vergi yasalarından, ticaret hukuku düzenlemelerinden ve sair yasal yükümlülüklerden kaynaklanmaktadır. Bu hukuki sebeplerle toplanan veriler Kanun’un 5. ve 6. maddesinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında işlenebilecek ve aktarılabilecektir.
6- KİŞİSEL VERİLERİN SAKLANMA SÜRESİ ve İMHASI
İşbu Aydınlatma Metni’nde anılan kanallar vasıtasıyla Belediyemiz ile paylaşılmış olunan kişisel veriler, Belediye ile olan iş/ticari ilişki süresince ve sona ermesinden itibaren mevzuat uyarınca saklanmaktadır. Saklama süresinin bitiminden itibaren ilgili kişinin talebi üzerine re'sen veya ilk haziran ya da aralık ayında Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası'nda belirlenen usullere göre imha edilmektedir.
7- KİŞİSEL VERİ SAHİBİNİN KVKK’NIN 11. MADDESİNDE SAYILAN HAKLARI
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun 11. maddesi kapsamında kişisel veri sahipleri;
1-) Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
2-) Kişisel veri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
3-) Kişisel verilerin işlenme amacı ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
4-) Yurt içinde ve yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
5-) Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması halinde bunların düzeltilmesini isteme,
6-) KVKK 7. Maddesinde öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesi veya yok edilmesini isteme,
7-) (5) ve (6) numaralı bentler uyarınca yapılan işlemlerin, kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
8-) İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
9-) Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması halinde zararın giderilmesini talep etme haklarına sahiptir.
8- VERİ SORUMLUSUNA BAŞVURU YÖNTEMİ
Tedarikçilerimiz ilgili kişi olarak, kişisel verilerine ilişkin haklarını kullanmak için öncelikle veri sorumlusuna başvurmak zorundadırlar. Kanunun 14'üncü maddesine göre Kişisel Verileri Koruma Kurulu'na doğrudan şikâyette bulunulamaz. İlgili kişi, kişisel verilerine ilişkin haklarını kullanmak için öncelikle veri sorumlusu sıfatıyla Belediyemize başvurmak zorundadır. Tarafımıza iletilmiş olan başvurularınız KVKK’nın 13. Maddesinin 2. Fıkrası gereğince, talebin niteliğine göre talebinizin bizlere ulaştığı tarihten itibaren otuz gün içinde ücretsiz olarak yanıtlanacaktır. Yanıtlarımız KVKK’nın 13. Maddesi hükmü gereğince yazılı veya elektronik ortamdan tarafınıza ulaştırılacaktır. Ancak, Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nca bir ücret öngörülmesi halinde, Belediyemiz tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulu'nca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Bu çerçevede Belediyemize başvurunuzu açık, anlaşır bir şekilde kimlik ve adres bilgilerini de ekleyerek;
- Yeşilyurt Mahallesi, Eshabı I Kehf Cadde No: 1/ Afşin/KAHRAMANMARAŞ adresimize bizzat yazılı ve ıslak imzalı olarak teslim etmek suretiyle veya Noter aracılığı ile göndermek suretiyle,
- [email protected] kayıtlı elektronik posta adresimize güvenli elektronik imza veya mobil imza ile imzalamak suretiyle yapabilirsiniz.
Başvuru yapılırken uyulması gereken usul ve esaslar hakkındaki daha detaylı bilgiye Kişisel Verileri Koruma Kurumu'nun "Veri Sorumlusuna Başvuru Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ̆" ile ulaşabilirsiniz.
.